jueves, 1 de julio de 2010

LA MEVA AFICIÓ A L’ESPELEOLOGIA


Ja a la meva infantesa l’atracció que sentia per la natura era notable. No se si es una questió genètica o es un hàbit que des de molt jove em va induïr el meu pare junt amb els meus dos germans. 

El contacte amb els animals, plantes i minerals esbrinant el per què de les seves formes i comportaments m’ocupava gran part de les meves hores de lleure.

Col.leccions d’escarabats, papallones, minerals, plantes, etc. així com anar a caçar ocells amb teles o vesc feien de mi un xicot feliç. Tenia la casa plena de gàbies amb els ocells i altres animalons que havia pogut capturar.

En aquells anys quaranta i cinquanta ningú era conscient com ara al segle vint-i-ú de que aquelles activitats arribarian a ésser un greu perill per la conservació de la natura.
Recordo, molts matins alçar-me encara negra nit i prendre la bicicleta per anar als paranys que tenia prop de casa: a la Vall d’Hebró, on ara hi ha l’hospital, sota el cementiri de Bellesguard a Sant Gervasi o a can Ferrer sobre l’hospital de Sant Llàtzer.

Escoltant la remor que el mestral feia als xiprers del cementiri, paràvem les teles els reclams i els cimbells mentre apuntava l’albada.
A dos quarts de nou altre vegada amb la bicicleta cap a casa i a córrer cap a l’escola prop de la plaça Lesseps, als Josepets. 

A les tardes, sortint de l’escola anava a fer gimnàsia al gimnàs Blume al carrer de Pàdua.

I aquí, al gimnàs Blume va ésser on va començar la història. Éram uns quants companys del cole que anàvem al gimnàs. En Rafel Pasant, En Ferran Terraza, en Josep Manuel Garcia, etc. També hi anava en Ferran Termes, bastant mes gran que nosaltres, que aleshores era cinturó marró o negre, no recordo exactament, de judo.

Parlàvem d’escarabats, d’ocells etc. i en Termes al sentir-me parlant d’aquell tema em va dir: No saps que a les coves hi ha escarabats cecs?
Ai! Ja va estar, dit i fet. En Josep Manuel García i en Ferran Termes eren del Club Muntanyenc Barcelonès.

Aixó era a la tardor de l’any 1951. Junt amb en Rafel Pasant i en Josep Manuel Garcia varem organitzar una sortida a la Cova Simanya on vaig trobar bastants Speophilus kiesenwetteri.

I així es va iniciar la meva afició a l’espeleologia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario